Kursy walut
kupno | sprzedaż | |
---|---|---|
rozliczenie gotówkowe | ||
EUR | 4,2500 | 4,3700 |
USD | 4,0200 | 4,1600 |
GBP | 5,1300 | 5,2500 |
rozliczenie bezgotówkowe | ||
EUR | 4,2500 | 4,2700 |
USD | 4,0200 | 4,1600 |
GBP | 5,1300 | 5,2500 |
Uwaga na fałszywe połączenia
Przestępcy podszywają się pod pracowników banków lub innych zaufanych instytucji!Uważaj na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon.
Przestępcy podszywają się pod pracowników banku lub innych zaufanych instytucji np. policjantów, pracowników Komisji Nadzoru Finansowego, korzystając z techniki spoofingu numeru telefonu w taki sposób, by na Twoim telefonie wyświetlił się np. numer infolinii banku lub zaufanego pracownika banku.
Oszuści podają się za pracowników banku pod pretekstem weryfikacji podejrzanego logowania, transakcji czy też z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na Twoje dane. W rzeczywistości chcą zdobyć dane do logowania, narzędzia autoryzacyjnego lub inne, równie cenne dane. Często oferują pomoc i w tym celu proszą o instalację oprogramowania pulpitu zdalnego np. Any Desk, TeamViewer, Quicksuport, dzięki któremu mogą przejąć kontrolę nad Twoim urządzeniem.
Czym jest pulpit zdalny?
Pulpit zdalny to rozwiązanie, dzięki któremu udzielamy zdalnego dostępu do swojego sprzętu innemu użytkownikowi, który może znajdować się w dowolnym miejscu na świecie. Jest to przydatne narzędzie przy np. pracach serwisowych prowadzonych na odległość. Niestety jest ono też wykorzystywane przez cyberprzestępców przy próbach przejęcia dostępu do konta bankowego ofiary ataku. Łącki Bank Spółdzielczy nie wykorzystuje tego typu rozwiązań.
Jeżeli dzwoni do Ciebie osoba podająca się za pracownika banku i nakłania Cię do skorzystania z takiego oprogramowania – rozłącz się i skontaktuj się z nami pod numerem telefonu (18) 54-50-305
Próbują podszywać się również pod pracowników zaufanych instytucji (np. policjantów). Informują o zagrożeniu finansów na koncie. Proszą o przekazanie pieniędzy na „konto techniczne”, na którym będą bezpieczne. Nie rób tego!
Najpopularniejsze przykłady rozmowy:
Pamiętaj !
-
nigdy nie podawaj przez telefon poufnych danych, haseł dostępu, numeru PIN, kodów SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji (pracownicy banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poproszą o takie informacje),
-
nie instaluj podejrzanej aplikacji lub oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie,
-
nie oddzwaniaj na połączenie, z którego wcześniej rozmawiałeś z podejrzanym rozmówcą.
-
nie zdradzaj szczegółów dokonanych transakcji.